Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Hai Hai Perlis :)
03 JUNE 2011
Pinky World
Diary ~~ Mustache ~~ Linkies ~~ Shout




JPA tolak lamaran gua lagi !
July 10, 2015 | 0 comments
kali ketiga permohonan ditolak. geram. lol. nak kelayakan cemana lagi. lol. lolololo.
geram . serious. geram.

sekarang dah reda.

teringat balik masa form 4. masa tahu keputusan mrsm. tak dapat.
8A for my PMR but yet sbp tak dapat mrsm tak dapat. paling aku nak dari form 1 lagi masuk mrsm.
sebab kakak aku mrsm. so then my aim is always mrsm.

but then hari result tu aku tak berjaya. kecewa dia ... perghh .
dari balik sekolah sampai petang aku duduk dalam bilik menangis. tak makan lunch.
menangis sampai kemain bengkak mata. Umi tau tapi umi tak kata apa.
kecewa dia sampai rasa nak sumpah seranah semua benda.

dia macam 'woi I got straight A's in my hand, i got good cocuricullum and what else do you expect from me ?'

then Buya bagitahu dapat tawaran ke taman tasik. SMKTT. yang aku isi borang dia saja saja. dan aku taktau sekolah tu pernah wujud. sebab dah kecewa sangat and dah takda reason lain aku nak stay sekolah tu so aku just ikut. daftar sekolah baru.

cerita dia luckily sekolah tu bukan mrsm tapi lebih bagus. tandas dekat sebelah dorm. ada subjek akaun dan kau boleh amik 10 subjek. means pure science sekali dgn akaun.

yup. aku tak berapa sekolah tu pun. tapi aku taknak balik SMKKPPI. so tiap hari aku hadap. dan makin hari aku lupa mrsm. best teacher, best friends, best birthday pranks, best foods, best toilets, best dormitory, best moments. dan waktu dah habis sekolah la aku terpikir kalau aku dapat mrsm is it this good ? dan aku tau mrsm tak boleh amik pure science sekali dgn akaun.again aku rasa untung.

sama kes dgn result SPM tak seberapa aku . dapat matrik . aku masuk bukan sebab minat. aku just nak shortcut taknak diploma. Alhamdulillah dapat jugak result okay. dapat jugak umi buya bangga. dapat jugak masuk UM walaupun aku tak minat pun UM tapi nampak umi buya bangga sangat aku masuk UM. and it was the first time Umi peluk cakap ' bangganya anak umi masuk UM'  . hah


dan dah masuk UM aku yakin sangat dapat JPA as my senior said so.
dengan yakinnya aku plan apa nak buat dgn duit JPA. termasuklah beli Converse . hahaha
pity me. aku tak dapat. bagai  nak gila jugak la. kena jugak maki hamun JPA. rayuan tak dapat. dan ini kali kedua permohonan dan masih tidak berjaya. katanya. nak menangis jugak la pikir aku kena graduate dengan hutang. :'(

but bila pikir there must be something Allah plans for me. and maybe i should just wait. walk the pathway and see what will be. okay. so takpalah. takpalah JPA kedekut pilih kasih. I will survived !



Older Post